Op een zonovergoten 18 juni was het groot feest! Trudo blies namelijk 110 kaarsjes uit. En zoals het inmiddels een mooie traditie is geworden, vierden we onze verjaardag niet achter onze bureaus op Strijp-S. maar midden in de wijk. Dit jaar deden we dat in de Kruidenbuurt. Met als doel verbinden, ondersteunen en vergroenen, met en voor de bewoners.
Het centrale middelpunt van dit jaar was het Laurierplein. Buurtbewoners en collega’s kwamen samen en rondom de verschillende kraampjes was er van alles te beleven. Er werden insectenhotels gemaakt, spullen konden geruild worden, de Weekendschool zorgde voor leuke en leerzame activiteiten voor kinderen en De Hartendames zongen erop los. Op het voetbalveldje was er ook genoeg actie te beleven. Go Drip had meerdere spellen uitgezet waarbij de kids hun beste panna’s en skills konden laten zien. En voor de hongerige buurtbewoner was er een poffertjeskraam, ijsco- en frietkar geregeld.

‘Supporting People’ betekent natuurlijk ook samen de schouders eronder zetten. Collega’s gingen aan de slag met het aanleggen van een groenstrook of hielpen buurtbewoners met het opruimen van spullen. Tegelijkertijd konden buurtbewoners met hun kapotte spullen terecht bij het Repair Café. Kapotte kleding werd hersteld en fietsen weer opgelapt, zodat het weer een ronde mee kan.

Het feestje werd afgesloten door buurtbewoner en zanger Frans van Adrichem waarbij er flink werd gedanst door collega’s en buurtbewoners. Aan het einde van de dag keken we met trots terug op een geslaagde verjaardag. Ondanks het warme weer waren er veel buurtbewoners van de partij en stond verbinding maken centraal in de Kruidenbuurt. Daar doen we het voor!
