Facts & figures Verkoop

Onze focus op Slimmer Kopen® heeft ervoor gezorgd dat we in de afgelopen jaren 4.319 transacties hebben gehad. Deze zijn op te delen in 2.696 eerste verkopen van huurwoningen, 847 terugkopen en 776 wederverkopen.

• In 2012 hebben we driehonderd Slimmer Kopen®-woningen verkocht, waarvan 165 voormalige huurwoningen en 135 wederverkopen, en hebben we 182 woningen teruggekocht. Op 31 december 2012 hadden we een relatie met 2.696 Slimmer Kopers.

Rapportcijfers:
• In 2012 kregen we voor het product Slimmer Kopen® bij de koop een 8,6. Bij de terugkoop een 7,2. De gekochte woning wordt met een 7,9 beoordeeld. Bij terugverkoop geeft men gemiddeld een 8,0 voor de woning.

• De gemiddelde waardering voor de dienstverlening rond verkoop is een 7,9 en voor bemiddeling bij de financiering een 8,2. De dienstverlening rondom terugkoop werd met een 7,5 beoordeeld.

Toewijzing:
• 88,9 procent van de huishoudens die in 2012 kochten heeft een inkomen onder de € 40.000.

• In 2012 hebben we in totaal 27 nieuwbouwwoningen verkocht; dat wil zeggen, nieuwbouwwoningen waarvan de koopaktes in 2012 bij de notaris zijn gepasseerd. Dit zijn acht Slimmer Kopen® woningen in het project Boterbocht in Steensel (verwachte oplevering 2013) en negentien verkopen in Volta Galvani in Woensel-West (verwachte oplevering eind 2013 en begin 2014).